How Christian make Lies as book

We now see a book written by Prof.Joseph Kolangaden  – Retd Prof. & HOD English St.Joseph College Trichy, Vice-President Kerala History Congress and author of books in Tamil, English and Malayalam.

Kolangaden 1.png Kolangaden 2.pngThe Learned Author has written a small book “The Historicity of Apostle Thomas”– 1993, and he tries to list topically what are being proofs for alleged disciple of Gospel tale hero Jesus, so called St.Thomas. The book has an Historical apprisal by a Fellow Christian Prof.John Ochanathuruth, of Dept. of History, Calicut University.

Prof.Joseph Kolangaden has Chapter – 6 “Corroboration from Early Tamil Literature.”

Kolangaden 3.png  //Bardaisson was associated with ‘Elagabolus’ the author of ‘Chilappadikaram’. Bardaisson himself migh be ‘Madurai Koola Vankan Chattanar’ – the royal trade commissioner. // page -31

//’Manimekhalai’ celebrating the courtesan’s daughter turned ascetic, inculcates the diametrically opposite approach to sex, in fact the Manichaean attitude to sex.// page-

Kolangaden4 //Any way Manimekhalai Gathai 27 describes the ‘Isanuvadigal ‘ of Vanchimanagar with strict monotheism, most likely a reference to the nascent Christian community.// Page 31 -32.

Isan en kadavul ena saivavaathi -There is no mention of Any Isanuvadigal but only a Saivaite who says God Isa (Shiva) only God.

LEARNED PROFESSOR CHEATS

27. சமயக் கணக்கர் தம் திறம் கேட்ட காதை ஈசன் என் கடவுள் என சைவவாதி சொன்னது, இவருக்கு ஈசனுவடிகள் எனப் பொய்யாய் கதைப்பது புரியும்

Dr.Joseph Kolangaden, during this book writing was Vice-President Kerala History Congress. 

46c49-photo0054  13

படங்களை ஆராயும் கிறிஸ்துவ அறிஞர்கள் இப்படம் 10ம் நூற்றாண்டிற்குப் பிந்தையது எனக் குறித்துள்ளனர். மேலும் ஒரு பழைய படத்தை இங்கு கொணர்ந்து வைத்தலும் கடினம் அல்லவே.

//The St.Thomas Mount ( 6 miles from Mylapore) church treasures besides the bleeding cross, a painting of Our Lady traditionally considered to be by the Evangelist St.Luke and brought by St.Thomas.// Page 29

பரங்கிமலை சர்ச்சில் உள்ள சிலுவையில் உள்ள எழுத்துக்கள் 9ம் நூற்றாண்டு பஹலவி மொழியினது என அறிஞர்கள் குறித்துள்ளனர்.

An Appraisal from a fellow Christian Professor Mr.John Ochanathuruth, of University of Calicut- History Department. “As for as I could see from all the Shreds of Quotations presented by Prof. Kolangadan in this Volume, the antiquity of St.Thomas Tradition in South India cannot go beyond 13th Century. So for as direct and explicit support in favour of the St.Thomas Tradition in South India is concerned, I have No Doubt that the answer must be, None. Neither the Church Fathers nor the Apocryphal Acts say anything explicitly about Malabar. ” Pg- 79

தோமா வந்தார் என்பதற்கு ஆதாரம் தருகிறேன் என இவ்வாறு பொய்களப் புனைய பயன்படுத்தும் ஆதாரம்- வழிமுறை புதிய ஏற்பாடு சுவிசேஷங்கள் புனைந்த முறை ஆகும்.

ஏசு முதல் நூற்றாண்டில் இஸ்ரேல் ரோம் ஆட்சிக்கு அடிமைப்பட்டிருந்தபோது வாழ்ந்திருக்கலாம் எனப்படுகிறது, இவர் வாழ்க்கைக்கு நடுநிலை வரலாற்று ஆசிரியர் ஏற்கும்படி எவ்வித ஆதாரமும் கிடையாது. ஏசு ஒரு அடிப்படைவாத யூதராக, அந்தப் பகுதியின் எல்லைக்கான சிறு தெய்வம் கர்த்தரின் தேர்ந்தெடுக்கப்பட்ட நாட்டை தேர்ந்தெடுக்கப்பட்ட மக்களான எபிரேயர் ஆட்சியைப் பெற வேண்டும், எனும் நம்பிக்கையில் ஈடுபடத் துவங்கிட, ரோம் கவர்னர் தன் படைவீரர்களை ஆயிரம் வீரர் தலைமையில் அனுப்பி கைது செய்து, ரோம் விசாரணைக்குப்பின், யூதர்களின் அரசன் (கிறிஸ்து) எனும் நிருபிக்கப்பட்ட குற்ற அட்டை தொங்க, ரோமன் மரண தண்டைனை முறை தூக்குமரத்தில் தொங்கி மரணமானார், என்பது அடிப்படை.

ஏசுவின் சீடர்கள் ஏசுவைப் புரிந்து கொள்ளவே இல்லையாம், அவர் தான் கைது ஆவேன் என்றெல்லாம் முன்பே சொல்லியும், அனைவரும் ஏசு கைதாகும் போது விட்டு ஓடினராம். ஆனால் ஏசு சொன்னதை புரிந்து கொள்ளாத, நம்பாத சீடர்கள் அவர் சொன்னவற்றை நினைவில் வைத்து சொன்னவை வைத்து சுவிசேஷங்கள்  புனையப்பட்டதாம்.

3ம்/4ம் நூற்றாண்டில் ஏசு சீடர்கள் ஏசுவை நம்பவில்லை என சுவிகள் உள்ளதை மாற்ற, பல சீடர்களும் பல நாடுகள் சென்றதாகக் கதைகள் புனைந்தனர். பல்வேறு ஊர்களில் இர்ந்த சர்ச்சுகள் எங்கள் சர்ச் இந்த சீடரால் துவங்கப்பட்டது எனப் புனைந்தவற்றில் ஒன்று, தோமா நடபடிகள் என்னும் புத்தகம்.

மாற்கு சுவியை நாம் பார்ப்போம். –தேவகுமாரன் இல்லை

ஏசுவை சீடர்கள் ஆசிரியரே எனவே( 15 முறை) அழைத்தனர். இவ்வாறு அழைத்தலை மத்தேயுவும் லூக்காவும் கைவிட்டனர். யூதர்கள் யாருமே சீடர் உட்பட ஏசுவை தேவகுமாரன் என அழைக்கவில்லை. யூதத் தலைமை பாதிரி கேட்பதாக (மாற்14:61) தெளிவான போர்ஜரி, யூத மதத்தில் கிறிஸ்து எனில் தேவ குமாரன் இல்லை என பைபிளியல் அறிஞர்கள் ஏற்கின்றனர்.

மாற்1:1 மிகப் பழைய ஏடுகளில் இல்லை; மாற்15:39 அவருக்கு எதிரே நின்றுகொண்டிருந்த ரோமன் நூற்றுவர் தலைவர், அவர் இவ்வாறு உயிர் துறந்ததைக் கண்டு, ‘ இம்மனிதர் உண்மையாகவே இறைமகன் ‘ என்றார்// –  இதே வசனத்தை லூக்கா ஆசிரியர் ரோமன்  ஆட்சியளாருக்கு எழுதிய சுவியில் லூக்23:47 இதைக் கண்ட ரோமன் நூற்றுவர் தலைவர், ‘ இவர் உண்மையாகவே நேர்மையாளர் ‘ என்று கூறிக் கடவுளைப் போற்றிப் புகழ்ந்தார்.

வியாதியஸ்தர்கள், மன நலம் பாதித்தோர்- கெட்ட ஆவிகள் பிடித்தோர் மட்டுமே ஏசுவை கிறிஸ்து என்பதாகவும் மாற்கு சொல்கிறது.

பைபிளியல் அறிஞர்கள் கூற்று.

“Who’s Who in New Testament” –Ronald  Brownrigg 1982

It seems that Mark’s Account was the first published account of the Life and death of Jesus, and it soon became an accepted work, forming the basis of the Gospel of Matthew and Luke and was also known to the writer of the 4th Gospel.  Page 178

“Jesus was the first-born son of a Jewish girl named Mary and her husband Joseph, a descendant of King David, who worked as Carpenter, at small town of Nazareth in the region of Palestine known as Galilee. The date of birth was about -5 B.C., and the place of birth in all probability Nazareth itself. Towards the end of first century A.D. it came to be widely believed by Christians that at the time of his birth his mother was still a virgin, who bore him by the miraculous intervention of God. This view, however though dear to many modern Christians for its doctrinal value, is unlikely to be true in point of fact.” Life of Jesus; J.C.Cadoux, Page -27.

//”The Gospels differ from one another in their presentation of the Style and kind of Messiahship which hw envisaged and the extent to which he actually claimed Messiahship….

Especially in the Gospel of Mark, the dramatic irony, of this secret is to be found in the fact that it was only the Evil Spirit possessing, the Mentally Handicapped who did recognise him until the last few months of his life.

The Gospel of John is unlike the other three, often called the 4th Gospel and was written latter. It describs an open acknowledgement by the Disciples of Jesus, that he was the Messiah, even at the beginning of his ministiry .//-Page 43 Who’s who in New Testament.

Now Please see what is the position Historically of the First -2-3 Chapters of Matthew and Luke which are called Infancy Narratives. As per New Catholic Encyclopedia-by Washington’ Catholic University

There seems to be no doubt that the Infancy Narratives of Matthew and Luke were later additions to the original body pf the Apostolic Catechesis, the content of which began with John the Baptist and ends with Ascension.  –Page- 695’ Vol-14 ;New Catholic Encyclopedia.

பழைய ஏற்பாடு தீர்க்கம் நிரைவேறியது கட்டுக்கதைகள்

நேரடியாக ஏசு கதையைச் சொல்லாமல் பழைய ஏற்பாடு தீர்க்கம் நிரைவேறியது என்ற முறையில், உண்மையாக ஏசுவின் கதையும் மறைந்து போயிற்று.  ஒரு தீர்க்கர் சொன்னதாக பழைய ஏற்பாட்டில் கிடையாது. மேலும் கலிலேயாவை ஆட்சி செய்ததும் பெரிய ஏரோது மகன் ஏரோது (லூக் 3:1)  அந்திபா தான். காரணமும் பொய். தீர்க்கமும் இல்லை.

மத்தேயு2:19 ஏரோது காலமானதும், …22 ஆனால் யூதேயாவில் அர்க்கெலா தன் தந்தைக்குப்பின் அரசாளுவதாகக் கேள்விப்பட்டு அங்கே போக அவர் அஞ்சினார்; கனவில் எச்சரிக்கப்பட்டுக் கலிலேயப் பகுதிகளுக்குப் புறப்பட்டுச் சென்றார்.23 அங்கு அவர் நாசரேத்து எனப்படும் ஊருக்குச் சென்று அங்குக் குடியிருந்தார். இவ்வாறு, ‘ ″நசரேயன்″ என அழைக்கப்படுவார் ‘ என்று இறைவாக்கினர்கள் உரைத்தது நிறைவேறியது.

இதே போல ஏசு தன் மரணத்தை முன்பே சொன்னதாகக் கதை. இப்படி சொன்ன போது, மத்தேயுவிலும் மாற்கிலும், ஏசு மீண்டும் எழுந்தபின் கலிலேயாவில் சந்திப்பதாகச் சொன்னார்.

 ஏசு உயிர்த்து எழுந்தார் கட்டுக்கதைகள்: 

 பேதுரு மறுதலிப்பார் என முன்னறிவித்தல் (மத் 26:31-35; லூக் 22:31-34;யோவா 13:36-3௩8)

மாற்கு14:27 இயேசு அவர்களிடம், ‘ நீங்கள் அனைவரும் ஓடிப்போவீர்கள். ஏனெனில், ‘ ஆயரை வெட்டுவேன்; அப்போது ஆடுகள் சிதறடிக்கப்படும் ‘ என்று மறைநூலில் எழுதியுள்ளது.28ஆனால் நான் உயிருடன் எழுப்பப்பட்ட பின்பு உங்களுக்குமுன்பே கலிலேயாவுக்குப் போவேன் ‘ என்றார்.

மத்தேயு26:31 அதன்பின்பு இயேசு அவர்களிடம், ‘ இன்றிரவு நீங்கள் அனைவரும் என்னை விட்டு ஓடிப்போவீர்கள். ஏனெனில் ‘ ஆயரை வெட்டுவேன், அப்போது மந்தையிலுள்ள ஆடுகள் சிதறடிக்கப்படும் ‘ என்று மறைநூலில் எழுதியுள்ளது.32 நான் உயிருடன் எழுப்பப்பட்ட பின்பு உங்களுக்கு முன்பே கலிலேயாவுக்குப் போவேன் ‘

 மத்தேயு28:16 பதினொரு சீடர்களும் இயேசு தங்களுக்குப் பணித்தபடியே கலிலேயாவிலுள்ள ஒரு மலைக்குச் சென்றார்கள். 7 அங்கே அவரைக் கண்டு பணிந்தார்கள்.

மூல மாற்கில் காட்சியே கிடையாது.

லூக்காவில் ஜெர்சலேமில் முதலில் எம்மாவு போகும் வழியிலும் 2 சீடருக்கும், பின் 11 சீடருக்கும் ஏஸ்டர் என்றே காட்சி, பின் ஈஸ்டர் அன்றே வானுலகம் ஏறுகிறார்.

இதே லூக்கா ஆசிரியர் அப்போஸ்தலர் நடபடிகளில் 40 நாள் கழித்து தான் வானுலகம் செல்வார்.

யோவான் கதையே தனிக் கதை, முதலில் ஜெருசலேமில் காட்சிகள், ஆனால் சீடர்கள் கலிலேயா கடலில் பழைய தொழில் மீன்பிடிக்க செல்ல அங்கே காட்சி எனக் கதை.
ஏசு தானே தேவ குமாரன் எனச் சொன்னவை சுவிசேஷக் கதாசிரியர்களால் புனையப்பட்டவை. ஏசு மதமே ஆரம்பிக்கவில்லை.

Mark, Generally regarded as the earliest Gospel, originally contained no Appearance stories, but merely pointed forward tos subsequent appearances in Galilee(16:7). Appearance stories seems to have grown up as isolated units (pericopes) like the bulk of the gospel material. Inevitably, what was originally indescribable came to be described in earthly terms. The risen Christ talked, walked and even ate with his disciples as he had while on earth (Matt28, Luk 24, Jn 20 & 21 and Mk 16: 9-20). Clearly the only way Post-Apostolic Community could construct appearance stories was to model them on the stories from the earthly ministry. .. page 648 The Oxford companion to Bible.
நேர்மையாக ஏசு எங்கே சீடரோடு இயங்கினார் – தெரியாது

Bible Scholar A.M.Hunter- ஸ்காட்லாந்தின் அபேர்தின் பல்கலைக் கழக புதிய   ஏற்பாடுபேராசிரியர்– ஹன்டர் பின்வருமாறுசொல்லுகிறார்–

“If we had only Mark’ gospel we should infer that Jesus ministry was located in Galilee with one first and final visit to Jerusalem, and that the Galilean ministry began after Baptist John was imprisoned.
4th gospel takes a different view. Here the scene shifts backwards and forwards between Galilee and Judea during the first six chapters , from chapter 7 onward the scene is totally laid in Judea and Jerusalem,(See Jn 3:24 for Baptist John and Jesus).” –P 45, Works and Words of Jesus.
நம்மிடம் மாற்கு சுவிமட்டுமிருந்தால் நாம் இயேசு முழுமையாக சீடரோடு இயங்கியது     கலிலேயாவில் என்றும், -ஞானஸ்நானம் பெறவும் கடைசியாக மரணத்தின்போது மட்டுமே ஜெருசலேம் வந்தார்; மேலும் -ஞானஸ்நானகர் யோவான்கைதிற்குப் பிறகு, கலிலேயா இயக்கம் துவக்கினார் என்பதாகும்.  நான்காவது   சுவியோ வேறுவிதமாக,முதல் ஆறு அத்தியாயங்களில் யுதேயாவிலும் கலிலேயாவிலும் முன்னும்-பின்னும்   இயங்கியதாகவும்; 7ம்  அத்தியாயத்திற்குப் பின் முழுமையாக ஜெருசலேமிலும் யூதேயாவிலும் எனச் சொல்கிறார்,  யோவான்3:24- ஞானஸ்நானகர்   யோவான்  கைதிற்குப் முன்பே ஏசு இயக்கம் எனவும் காட்டும்.

ஏசு தானே தேவ குமாரன் எனச் சொன்னவை சுவிசேஷக் கதாசிரியர்களால் புனையப்பட்டவை.

Mackennal Professor of Church History at Oxford University . C. J. Cadoux’writes : “The speeches in the Fourth Gospel (even apart from the early messianic claim) are so different from those in the Syoptics, and so like the comments of the Fourth Evangelist both cannot be equally reliable as records of what Jesus said : Literary veracity in ancient times did forbid, as it does now, the assignment of fictitious speeches to historical characters: the best ancient historians made a practice of and assigning such speeches in this way.”——– 1. C.J. Cadoux: The Life of Jesus, p. 16.
ஏசு மதமே ஆரம்பிக்கவில்லை.

//All this should make clear that the view, which still persists in some circles that Jesus’s aim was to found a Church, different from Synagogue is quiet improbable. The Gospels themselves bear little trace of such a view…. Thus attempts to picture Jesus as breaking away Judaism, of Conceiving a religion in which Jews and Gentiles stood alike, equal in the sight of God, would appear to be in fragment contradiction to Probability//. page 144-45. Christian Beginnings Part- 2 by Morton Scott Enslin

“The office of Messiah-ship with which Jesus believed himself to be invested, marked him out for adistinctly national role: and accordingly we find him more or less confining his preaching and healing ministry and that of his disciples to Jewish territory, and feeling hesitant when on one occasion he was asked to heal a Gentile girl. Jesus, obvious veneration for Jerusalem, the Temple, and the Scriptures indicates the special place which he accorded to Israel in his thinking: and several features of his teaching illustrate the same attitude. Thus, in calling his hearers ‘brothers’ of  another (i.e., fellow-Jews) and frequently contrasting their ways with those of the Gentiles, in defending his cure of a woman on the Sabbath with the, plea that she was a daughter of Abraham’ and befriending the tax-collector Zacchaeus because he too is a son of Abraham, and in fixing the number of his special disciples at twelve to, match the number of the tribes of Israel-in all this Jesus shows how strongly Jewish a stamp he wished to impress upon his mission.” C.J. Cadoux:  p. 80-81

தாமஸ் எனப்படும் தோமோ இந்தியா வந்தார் என்பதற்கு எவ்வித ஆதாரமும் கிடையாது. இதற்கு மிகப் பழைய ஆதாரம் எனப்படுவது 3ம் நூற்றாண்டிலெ செவிவழிக் கதைகள் துணை கொண்டு சிரிய மொழியில் புனையப்பட்ட புத்தகமான ” தோமோவின் நடபடிகள்” என்பது ஆகும். இந்தியாவின் எந்தவொரு மொழியுலும் தோமோ- ஏசு என்னும் பெயர் கூட 16ம் நூற்றாண்டிற்கு முன்பானது ஏதும் இல்லை. கேரளத்தின் மலையாள மொழியில் ரம்பன் பாட்டு என்னும் பாடல்-இதன் மொழி நடை இது 19ம் நுற்றாண்டின் பிற்பகுதியுடையது என்பது தெளிவாகத் தெரிவிக்கிறது.

Why Church is spreading this Fables  I quote a Church Scholars WORK which tells Truth openly-  “Psychologically such a Perception is important , in that it helps to attach the involved population to a long tradition which in turn insets them with Dignity and Pride. Sociologically such a cognition defines Indian Christianity as Pre-Colonial phenomenon which is of Tremendous Existential Consequence.” – Page-40, The Christian Clergy in India, Vol.-I, T.K.Comen & Hunter.P.Malony, Sage Publications

The Myth is Thomas. Barthalmew and Addai all worked in Turkey, Afganistan Areas, and when these People were troubled by Roman Creation of RC Christianity And later Islam, the original Christians from Edessa– in modern Turkey who were Evangelised by Thomas and their Predeccors came to India. This is another Fraud Spread.
When was Edessa Converted?
“Edessa-the modern Urfa in North West Mesopotamia is a city with an immensely long history going back to the Babylonian & Assyrian age. About 132BC it has became a seat of local dynasty, one of whose king raised the pillar. CHRISTIANITY Was Introduced in the Jewish Colony in the 2nd Century CE, and the church developed a national spirit using the Syriac Language and becoming the First Seat of Christianity in the Syriac speaking Community.”- Page-2176, World History; Editor J.A.Hanmeston.

Former English Professor of St.Joseoph College, Trichy, Dr.Joseph Kolangodan wrote a book “The History of Apostle Thomas” and it has the total appraisal from a fellow Christian, Professor John Ochanthurthi, Dept. of History, Calicut University saying-
As the Well known Orientalist and Syrian Scholar George Every in his book “Christian Myths”(New York; Page-92)- India of this Legend (Acta THomae) is certainly not Malabar and may not be in the Indian Peninsula
But Who is Apostle Thomas?
“ The VERY NAME of the Apostle who is known as Thomas remains obscure. Thomas is the Greek form of the Aramaic Teoma whose Greek Translation is Didymas, meaning “Twin”, most probably his original name was Judas, and the Parentheses and the versional variants could have been Scribal clarification. How could an Apostle be known by an epithet or an adjective such as “TWIN” – “Person And Faith of Apostle Thomas in the Gospels”- Dr.George Kaniarakath,CMI

What is the Opinion about Acts of Thomas, in Catholic Church- Acta Thomae was composed in the Ist half of the 3rd Century AD in Gnostic Manichean circle with Encrastic tendencies. Page-411, Vol-3, New Catholic Encyclopedia
Did Thomas visit Kerala and built 7 and Half Churches as Indian Churches claim with the help of Malayalam Song called Ramban Song?
The Shores of Kerala were below Sea till 7th Century CE, and are called MALIANKARA Or Malankara- a Tamil word Means Mal-God Vishnu & Iyan- God Siva Kara-Land. The derivative says that THE Land was recovered by Gods Vishnu and Shiva.
Let us see from History of Christianity in India, Vol. I, by Fr. A. Mathias Mundadan, Professor of Church History and Theology at the Dharmaram Pontifical Institute, Bangalore, in says
Opinion seems to be Unanimously insupporting the Hypothesis that the whole or Greater part of the western section of the Kerala coast was once under waters and that the formation of the Land was due to some process of nature either gradual or Sudden.” Page-12
HOW RELIABLE IS RAMBAN SONG Or Other Keralite Traditions?
Rev.A.M.Mundaden says-
“Indian Tradition is clearly influenced by the accounts of the Acts of Thomas and also by the East Syrian Tradition.. Some of the elements of the Sacraments pf Confirmation may be regarded as details, which have crept in to the Account from the Portuguese Sources P.32
The so called details available are mostly the fruit of fertile imaginations, generously employed to fill the gaps and provide facile interpretation. P-3
Now I refer again Dr.Joseph Kolangodan wrote a book “The History of Apostle Thomas” and it has the total appraisal from a fellow Christian, Professor John Ochanthurthi, Dept. of History, Calicut University

As for as I could see from all the Shreds of Quotations presented by Prof. Kolangadan in this Volume, the antiquity of St.Thomas Tradition in South India cannot go beyond 13th Century. So for as direct and explicit support in favour of the St.Thomas Tradition in South India is concerned, I have No Doubt that the answer must be, None. Neither the Church Fathers nor the Apocrypal Acts say anything explicityly about Malabar.” Page 79

The Church Story Spreaders have been very clever when they refer Thomas fables they always say “TRADITION”- AND What does Tradition means – Rev.A.M.Mundaden says-

“.. whole story which lies shrouded in Legends, fables, fictions and confusing details. Quiet often One has no other option but tto fall back on what is claimed as tradion. No wonder then that Speculations,Surmises and Presumptions have characterized many studies of the period. To avoid filling into such pitfalls… out of a large basket of all sorts of materials all claiming to be Tradtion-facts: Legends, Myths, wishful thinking, telescoping of events easy hormonisation etc., P-2

Ramban Song as per Church claims was composed in 17th Century. But one of the Nasrani Thomas Christian website says that Linguistically it can be dated to 19th Century.

I quote from Rev.George Menachery Edited St. Thomas Christians Encyclopedia”,Vol-2, Article DID St.Thomas Really Come to INDIA- From a Doubter’s point of View by
Rev H.COMES. It explains-“Heracleon– (II Century) is the earliest author to throw a light on St.Thomas’s carrier; his grandparents might have known the Apostle. Now, discussing the problem of witness and blood martyrdom, he states in a casual way, as something well known, that Matthew, Philip, Thomas, and Levi(Thaddaues) had not met violent deaths. And Clement of Alexandria (150-211/16 A.D.) who quotes this Passage of Heracleon and corrects some of his ideas, does not challenge this facts.”

It explains and analyses further in detail all other points and finally concludes as-
” For all these reasons it is our honest opinion, and thus we conclude, that Christianity was brought to India, not by St.Thomas, but by merchants, refugees and missionaries from Persia; that in this movement of Christianity towards India, Rewardshir, which was not only a great church, but also a great port, played an important part; that the St.Thomas Tradition itself may have been brought to Socotra to Konkan -Gujarat and to South India by these early settlers and missionaries from Persia; but that its ultimate origin may have been some of the regions near Palestine Christianized in the First Century.” Page-24

And I explained that AT Edessa Christianity was introduced in 2nd Century only, a follow-up of that, this time little more Authentic from Catholic Encyclopedia from Online site-
http://www.newadvent.org/cathen/05282a.htm///The exact date of the introduction of Christianity into Edessa is not known. It is certain, however, that the Christian community was at first made up from the Jewish population of the city. According to an ancient legend, King Abgar V, Ushana, was converted by Addai, who was one of the seventy-two disciples. (For a full account see ABGAR.) In fact, however, the first King of Edessa to embrace the Christian Faith was Abgar IX (c. 206). Under him Christianity became the official religion of the kingdom. As for Addai, he was neither one of the seventy-two disciples as the legend asserts, nor was he the Apostle Thaddeus, as Eusebius says (Hist. Eccl., IV, xiii), but a missionary from Palestine who evangelized Mesopotamia about the middle of the second century, and became the first bishop of Edessa.//

On Ramban Pattu Tradition http://www.stmaryssharjah.com,
and article titled ST. THOMAS THE APOSTLE- Written by Mr. Mathen Manathala says-
“This tradition has many contradictions and factual errors. First of all there were no Brahmins in the Malabar Coast until the eight century. Secondly, the places where he is supposed to have founded churches were non existent as those parts of the western coast were still under the Arabian Sea. Thirdly, ordination of Kassesos and “Rambans” was not practiced in Christianity until the first quarter of the second century any where in the world. The only written evidence to this Malabar tradition is found in the “Ramban Pattu” supposed to be written in early 17th century, but the language used denotes a much later time, sometime in the 19th century.”

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

Dwindling In Unbelief

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

Larry Hurtado's Blog

Comments on the New Testament and Early Christianity (and related matters)

TaborBlog

Religion Matters from the Bible to the Modern World

தமிழன்

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

இறையில்லா இஸ்லாம்

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

Devapriyaji - True History Analaysed

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

கிறிஸ்தவம் பலானது

உண்மைகளை அறிவோம் தீமைகளை விரட்டுவோம்

World Watch- Devapriyaji

வரலாற்று உண்மைகளை அலசுவோமே

%d bloggers like this: